Heb je behoefte aan ondersteuning bij het opstellen van een groeistrategie, propositie, marketingplan, toekomstplan, marktonderzoek of een interne analyse van jouw bedrijf? Wij gaan projectmatig voor jou aan de slag.
‘Stilstand is achteruitgang.’ Een uitspraak die binnen de ondernemerswereld al jarenlang mee gaat, maar zeker niet in de doofpot moet worden gestopt. De groei van jouw bedrijf is namelijk van cruciaal belang om boven water te blijven.
Een groeistrategie kan handvatten bieden aan je bedrijf wanneer het even minder gaat, maar ook wanneer het goed gaat. Groei komt niet zomaar aanwaaien en een gedegen groeistrategie is daarom essentieel.
Aan de hand van de Ansoff Matrix bepalen wij welke groeistrategie wij gaan hanteren om ons groeimodel voor je te ontwerpen. We voeren een markt- en competitieve analyse uit, zo weet je precies wat jouw huidige positie in de markt is.
Om groei te realiseren is het van belang om klantonderzoek te verrichten. Op deze manier kunnen wij achterhalen op welke manier het klantenbestand kan worden vergroot.
We zoeken een uniek verkoopargument en een concreet en specifiek voordeel dat zorgt dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere bedrijven.
Wij zullen jouw organisatiestructuur, denk hierbij aan financiën en documentatie, onder een vergrootglas leggen en kijken waar je verbeteringen kunt treffen.
De ruggengraat geeft stabiliteit aan ons lichaam en maakt bewegingen mogelijk. Het is daarom van optimaal belang dat de “ruggengraat” van jouw bedrijf goed functioneert. Met ons propositie model verlagen we de drempel om met een strategische blik naar uw bedrijf te kijken. Je krijgt de mogelijkheid om verbanden te zien tussen verschillende elementen van je bedrijf. Zo leer je het proces van je bedrijf beter begrijpen. Daarnaast laat het zien welke vervolgstappen je kunt nemen en kan je gestructureerder te werk gaan in de toekomst.
Op basis van negen bouwstenen ontwerpen onze studenten een gestructureerd en overzichtelijk propositie model, zodat je de juiste keuzes kunt maken in de toekomst. Samen tillen wij jouw bedrijf naar een hoger niveau!
Binnen welke segmenten vallen uw klanten en welke relatie mag elk klantsegment verwachten?
In welke behoefte wordt er voorzien en welke waarde wordt er gecreëerd?
De kostenstructuur en inkomstenbronnen zullen moeten worden uiteengezet.
Een gedegen marketingplan dient als fundering voor jouw verdere plannen. Wie is mijnpotentiële klant? Hoe kan ik deze het beste bereiken?
Aan de slag met jouw MarketingplanWat wil je bereiken. Het gaat dan bijvoorbeeld om marktaandelen, een bepaalde omzet of concurrentie.
De marketingstrategie omschrijft de manier waarop je de doelstellingen denkt te bereiken.
Stel vast hoeveel geld je wilt uitgeven aan marketing en in welke periode. Dan weet je straks of je marketing voldoende oplevert om ermee door te gaan.
Welke combinatie van middelen wil je gebruiken voor de marketing?
Ondernemers moeten zoveel verschillende ballen tegelijkertijd in de lucht houden dat de meesten geen tijd hebben om vooruit te kijken. Ook in de huidige bedrijfsvoering is het nodig om te weten wat de plannen en mogelijkheden voor de toekomst zijn. Bijvoorbeeld om te bepalen of en in welke mate bepaalde bedrijfsaanpassingen en/of investeringen gedaan moeten worden.
Aan de slag met jouw ToekomstplanWat is de huidige missie van jouw bedrijf?
Wat wil je in ieder geval niet meer doen met jouw bedrijf? Dit geeft het bedrijf een duidelijke koers.
Bepaal welk doel je wilt bereiken en wanneer je dit doel wilt hebben bereikt.
Wij zullen SMART-doelen stellen om jouw visie te concretiseren.
Marktonderzoek geeft niet alleen een beeld van uw huidige positie in de markt of bestaande klanten, maar het geeft ook informatie over nieuwe en potentiële klanten. Het zorgt voor een kickstart van uw onderneming, maar het biedt ook veel informatie die, samen met de marktanalyse, tot concrete plannen kan leiden. Het laat bijvoorbeeld zien hoe je je onderscheidt van concurrentie, wie potentiële klanten zijnen hoe je deze klanten naar je bedrijf haalt.
Om informatie over uw markt en klanten te krijgen, voeren onze studenten een marktonderzoek uit.
Een SWOT-analyse is onderdeel van het marktonderzoek en geeft richting aan je marketingstrategie voor de komende periode. Het is een samenvatting van de interne en externe analyse van je bedrijf.
Welke ontwikkelingen doen zich voor in de branche? Dit geeft inzicht in de haalbaarheid van een idee.
Wat zijn je sterke en zwakke punten ten opzichte van concurrentie?
Wie zijn je klanten en wat is hun koopgedrag? Hiermee bepaal je hoe, waar en wanneer je klanten benadert.
Wat zijn de voor- en nadelen van je bedrijfslocatie? Dit geeft inzicht in hoe ideaal de omstandigheden zijn voor je bedrijf.
Het doel van de interne analyse is om de sterktes en zwaktes in kaart te brengen. Dit is voor de organisatie belangrijk om zich bewust te worden van de huidige situatie. De resultaten uit deze analyse kunnen bijdragen aan het vernieuwen of het aanpassen van de strategie.
Aan de slag met jouw Interne AnalyseAan de hand van het 7S-model van McKinsey wordt uw organisatie onder een vergrootglas gelegd. Door dit deelgebied te analyseren, kunnen er mogelijke knelpunten aan de kaart worden gebracht.
Uw marketingstrategie zal nader worden bekeken. Dit zal onder andere gebeuren met behulp van een marketingmix.
Met een financiële analyse kan worden gekeken of een bedrijf financieel gezond is. Er wordt onder andere gekeken naar jaarverslagen en jaarrekeningen.
Met een portfolioanalyse krijg je een beeld van jouw product portfolio i.v.m. met de markt. Hierdoor kan je scherpere strategische beslissingen nemen.
Tijdens een intake gesprek vindt een kennismaking plaats, er wordt besproken welk project de meeste impact zal maken op het bedrijf.
Wij stellen een vrijblijvend voorstel op. Dit projectvoorstel bevat een plan vanaanpak, methoden en een planning indicatie
Als er een akkoord is bereikt over de proposal dan beginnen onze studenten aan het project. De gemiddelde tijdsduur hiervoor betreft vier weken.
Nadat wij begonnen zijn met het project voeren wij een uitgebreid veldonderzoek uit, waar nodig vragen wij nuttige informatie van het bedrijf.
Als er een akkoord is bereikt over de proposal dan beginnen onze studenten aan het project. De gemiddelde tijdsduur hiervoor betreft vier weken.
Na de eindoplevering wordt het eindrapport gepresenteerd en kan de ondernemer vragen stellen en eventuele op- of aanmerkingen melden. Vervolgens wordt er gezamenlijk met de studenten en ondernemer geëvalueerd.
Tijdens het project voor Volt Coaching hebben wij een concurrentieanalyse uitgevoerd en het klantprofiel uiteengezet. Daarnaast hebben wij de kostenstructuur en inkomstenbronnen geanalyseerd. Op basis hiervan hebben wij een gestructureerd en overzichtelijk propositie model ontworpen, zodat Volt de juiste keuzes kan maken in de toekomst.
"Ik ben super tevreden over het bedrijfsloket! Ze zoeken echt alles goed uit waarmee ze je kunnen helpen en luisteren naar wat je zelf in te brengen hebt. Al met al een super mooi bedrijfsadvies waar ik zeker veel waarde aan heb", aldus Julian van Boxtel (eigenaar Volt Coaching).
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.
Wij bieden drie diensten aan. Je kunt bij ons terecht voor antwoord op laagdrempelige vragen terecht bij ons spreekuur, voor een uitgebreid bedrijfsproject of pitch 't.
Ja: het bedrijfsloket is een stichting en verzorgt kosteloos bedrijfsadvies. Je bent vrij om na afloop van een project een bijdrage te doen.
Je kunt voor al jouw vragen terecht. Onze studenten zullen hun best doen om je vraag te beantwoorden.
Een project duurt zes weken. Na zes weken zullen onze studenten een eindrapport aanleveren en de resultaten aan je presenteren
Wij werken met team van gemotiveerde studenten vanuit verschillende disciplines die worden bijgestaan door professionele adviseurs.