Project

Heb je behoefte aan ondersteuning bij het opstellen van een groeistrategie, propositie, marketingplan, toekomstplan, marktonderzoek of een interne analyse van jouw bedrijf? Wij gaan projectmatig voor jou aan de slag.

Details

Groeistrategie

‘Stilstand is achteruitgang.’ Een uitspraak die binnen de ondernemerswereld al jarenlang mee gaat, maar zeker niet in de doofpot moet worden gestopt. De groei van jouw bedrijf is namelijk van cruciaal belang om boven water te blijven.

Een groeistrategie kan handvatten bieden aan je bedrijf wanneer het even minder gaat, maar ook wanneer het goed gaat. Groei komt niet zomaar aanwaaien en een gedegen groeistrategie is daarom essentieel.

Aan de slag met jouw Groeistrategie

Wij werken deze punten voor je uit:

  • Groeimodel

    Aan de hand van de Ansoff Matrix bepalen wij welke groeistrategie wij gaan hanteren om ons groeimodel voor je te ontwerpen. We voeren een markt- en competitieve analyse uit, zo weet je precies wat jouw huidige positie in de markt is.

  • Klantonderzoek

    Om groei te realiseren is het van belang om klantonderzoek te verrichten. Op deze manier kunnen wij achterhalen op welke manier het klantenbestand kan worden vergroot.

  • Unique selling proposition

    We zoeken een uniek verkoopargument en een concreet en specifiek voordeel dat zorgt dat jouw bedrijf opvalt tussen alle andere bedrijven.

  • Beleid & Strategie

    Wij zullen jouw organisatiestructuur, denk hierbij aan financiën en documentatie, onder een vergrootglas leggen en kijken waar je verbeteringen kunt treffen.

Propositie Model

De ruggengraat geeft stabiliteit aan ons lichaam en maakt bewegingen mogelijk. Het is daarom van optimaal belang dat de “ruggengraat” van jouw bedrijf goed functioneert. Met ons propositie model verlagen we de drempel om met een strategische blik naar uw bedrijf te kijken. Je krijgt de mogelijkheid om verbanden te zien tussen verschillende elementen van je bedrijf. Zo leer je het proces van je bedrijf beter begrijpen. Daarnaast laat het zien welke vervolgstappen je kunt nemen en kan je gestructureerder te werk gaan in de toekomst.

Op basis van negen bouwstenen ontwerpen onze studenten een gestructureerd en overzichtelijk propositie model, zodat je de juiste keuzes kunt maken in de toekomst. Samen tillen wij jouw bedrijf naar een hoger niveau!

Aan de slag met jouw Propositie Model

Wij werken deze punten voor je uit:

  • Klantsegmenten

    Binnen welke segmenten vallen uw klanten en welke relatie mag elk klantsegment verwachten?

  • Waarde propositie

    In welke behoefte wordt er voorzien en welke waarde wordt er gecreëerd?

  • Financiën

    De kostenstructuur en inkomstenbronnen zullen moeten worden uiteengezet.

Marketingplan

Een gedegen marketingplan dient als fundering voor jouw verdere plannen. Wie is mijnpotentiële klant? Hoe kan ik deze het beste bereiken?

Aan de slag met jouw Marketingplan

Wij werken deze punten voor je uit:

  • Doelstellingen

    Wat wil je bereiken. Het gaat dan bijvoorbeeld om marktaandelen, een bepaalde omzet of concurrentie.

  • Strategie

    De marketingstrategie omschrijft de manier waarop je de doelstellingen denkt te bereiken.

  • Budget

    Stel vast hoeveel geld je wilt uitgeven aan marketing en in welke periode. Dan weet je straks of je marketing voldoende oplevert om ermee door te gaan.

  • Marketingmix

    Welke combinatie van middelen wil je gebruiken voor de marketing?

Toekomstplan

Ondernemers moeten zoveel verschillende ballen tegelijkertijd in de lucht houden dat de meesten geen tijd hebben om vooruit te kijken. Ook in de huidige bedrijfsvoering is het nodig om te weten wat de plannen en mogelijkheden voor de toekomst zijn. Bijvoorbeeld om te bepalen of en in welke mate bepaalde bedrijfsaanpassingen en/of investeringen gedaan moeten worden.

Aan de slag met jouw Toekomstplan

Wij werken deze punten voor je uit:

  • Missie

    Wat is de huidige missie van jouw bedrijf?

  • Afstrepen

    Wat wil je in ieder geval niet meer doen met jouw bedrijf? Dit geeft het bedrijf een duidelijke koers.

  • Doel

    Bepaal welk doel je wilt bereiken en wanneer je dit doel wilt hebben bereikt.

  • Visie

    Wij zullen SMART-doelen stellen om jouw visie te concretiseren.

Marktonderzoek

Marktonderzoek geeft niet alleen een beeld van uw huidige positie in de markt of bestaande klanten, maar het geeft ook informatie over nieuwe en potentiële klanten. Het zorgt voor een kickstart van uw onderneming, maar het biedt ook veel informatie die, samen met de marktanalyse, tot concrete plannen kan leiden. Het laat bijvoorbeeld zien hoe je je onderscheidt van concurrentie, wie potentiële klanten zijnen hoe je deze klanten naar je bedrijf haalt.

Om informatie over uw markt en klanten te krijgen, voeren onze studenten een marktonderzoek uit.

Aan de slag met jouw Marktonderzoek

Wij werken deze punten voor je uit:

  • SWOT-Analyse

    Een SWOT-analyse is onderdeel van het marktonderzoek en geeft richting aan je marketingstrategie voor de komende periode. Het is een samenvatting van de interne en externe analyse van je bedrijf.

  • Brancheonderzoek

    Welke ontwikkelingen doen zich voor in de branche? Dit geeft inzicht in de haalbaarheid van een idee.

  • Concurrentieanalyse

    Wat zijn je sterke en zwakke punten ten opzichte van concurrentie?

  • Klantonderzoek

    Wie zijn je klanten en wat is hun koopgedrag? Hiermee bepaal je hoe, waar en wanneer je klanten benadert.

  • Omgevingsanalyse

    Wat zijn de voor- en nadelen van je bedrijfslocatie? Dit geeft inzicht in hoe ideaal de omstandigheden zijn voor je bedrijf.

Interne Analyse

Het doel van de interne analyse is om de sterktes en zwaktes in kaart te brengen. Dit is voor de organisatie belangrijk om zich bewust te worden van de huidige situatie. De resultaten uit deze analyse kunnen bijdragen aan het vernieuwen of het aanpassen van de strategie.

Aan de slag met jouw Interne Analyse

Wij werken deze punten voor je uit:

  • Organisatiestructuur

    Aan de hand van het 7S-model van McKinsey wordt uw organisatie onder een vergrootglas gelegd. Door dit deelgebied te analyseren, kunnen er mogelijke knelpunten aan de kaart worden gebracht.

  • Marketing

    Uw marketingstrategie zal nader worden bekeken. Dit zal onder andere gebeuren met behulp van een marketingmix.

  • Financiën

    Met een financiële analyse kan worden gekeken of een bedrijf financieel gezond is. Er wordt onder andere gekeken naar jaarverslagen en jaarrekeningen.

  • Portfolioanalyse

    Met een portfolioanalyse krijg je een beeld van jouw product portfolio i.v.m. met de markt. Hierdoor kan je scherpere strategische beslissingen nemen.

Onze werkwijze

1. Voortraject

Tijdens een intake gesprek vindt een kennismaking plaats, er wordt besproken welk project de meeste impact zal maken op het bedrijf.

2. Voorstel

Wij stellen een vrijblijvend voorstel op. Dit projectvoorstel bevat een plan vanaanpak, methoden en een planning indicatie

3. Project akkoord

Als er een akkoord is bereikt over de proposal dan beginnen onze studenten aan het project. De gemiddelde tijdsduur hiervoor betreft vier weken.

4. Tijdens het project

Nadat wij begonnen zijn met het project voeren wij een uitgebreid veldonderzoek uit, waar nodig vragen wij nuttige informatie van het bedrijf.

5. Oplevering

Als er een akkoord is bereikt over de proposal dan beginnen onze studenten aan het project. De gemiddelde tijdsduur hiervoor betreft vier weken.

6. Presentatie en evaluatie

Na de eindoplevering wordt het eindrapport gepresenteerd en kan de ondernemer vragen stellen en eventuele op- of aanmerkingen melden. Vervolgens wordt er gezamenlijk met de studenten en ondernemer geëvalueerd.

Succesvolle cases

Rodrigo van Asseldonk
Rodrigo van Asseldonk
13/6/2023
1
 min.

Volt Coaching

Tijdens het project voor Volt Coaching hebben wij een concurrentieanalyse uitgevoerd en het klantprofiel uiteengezet. Daarnaast hebben wij de kostenstructuur en inkomstenbronnen geanalyseerd. Op basis hiervan hebben wij een gestructureerd en overzichtelijk propositie model ontworpen, zodat Volt de juiste keuzes kan maken in de toekomst.

"Ik ben super tevreden over het bedrijfsloket! Ze zoeken echt alles goed uit waarmee ze je kunnen helpen en luisteren naar wat je zelf in te brengen hebt. Al met al een super mooi bedrijfsadvies waar ik zeker veel waarde aan heb", aldus Julian van Boxtel (eigenaar Volt Coaching).

Dit zeggen tevreden ondernemers die we geholpen hebben

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique.

"

Cumque molestias est aut voluptas animi dolores velit est officia. Quo inventore sint commodi quaerat fuga. Ea animi est voluptas consequatur ven

"
Nemo Magni Exercitationem
Bedrijf
"

Qui iusto reprehenderit adipisci et. Et non eum officia sapiente asperiores culpa voluptatem. Delectus quia non aliquid velit assumenda alias repudiandae repellendus autem. Magni quaerat et blanditiis expedita dolor

"
Itaque Asperiores Quia Est
Bedrijf
"

Odio consequatur et. Minus aut eaque. Error non fugit esse explicabo ut. Incidunt explicabo exercitationem voluptatem assumenda beatae ipsam est vero. Fugiat libero sint. Doloremque quis doloremque et ipsam fugiat ut. Nulla recusandae eos quam au

"
Voluptatum Ut Quam
Bedrijf
"

Perferendis qui aut perspiciatis rem. Sit voluptas libero non saepe qui. Autem dolor adipisci molestiae reprehenderit. Magni ipsum sit reiciendis et dolorem fugiat. Laborum iure recusandae ut laudantium qui quia distinctio illum. Iste ea veritatis est voluptatem qui

"
Autem Ad
Bedrijf
"

Perferendis qui molestiae sunt nihil sit laudantium cupiditate. Molestias natus esse unde veritatis dolor. Veritatis inventore et commodi minus culpa. Tempora commodi voluptates eveniet minus eaque corrupti eius. Saepe repellendus tenetur voluptas quibusda

"
Esse Sit
Bedrijf

Wij helpen iedere ondernemer met gratis bedrijfsadvies!

Begin je pas net of onderneem je al wat langer? We helpen je graag verder met jouw volgende uitdaging.
Maak een afspraak

Veelgestelde vragen

Wij bieden drie diensten aan. Je kunt bij ons terecht voor antwoord op laagdrempelige vragen terecht bij ons spreekuur, voor een uitgebreid bedrijfsproject of pitch 't.

Ja: het bedrijfsloket is een stichting en verzorgt kosteloos bedrijfsadvies. Je bent vrij om na afloop van een project een bijdrage te doen.

Je kunt voor al jouw vragen terecht. Onze studenten zullen hun best doen om je vraag te beantwoorden.

Een project duurt zes weken. Na zes weken zullen onze studenten een eindrapport aanleveren en de resultaten aan je presenteren

Wij werken met team van gemotiveerde studenten vanuit verschillende disciplines die worden bijgestaan door professionele adviseurs.

Wij werken samen met

Logo Actor
Logo Rechtswinkel Meierijstad
Logo Online Winner
Logo Start Up Meierijstad
Logo Estivo Moda
Logo HKB Advies
Logo gemeente meierijstad
Logo Online Winner
Logo HKB Advies
Logo Start Up Meierijstad
Logo Estivo Moda
Logo Rechtswinkel Meierijstad
Logo gemeente meierijstad
Logo Actor
Logo Online Winner
Logo HKB Advies
Logo Start Up Meierijstad
Logo Estivo Moda
Logo Rechtswinkel Meierijstad
Logo gemeente meierijstad
Logo Actor